Uno Knokke

Het vanuit Antwerpen ingeweken koppel ademt mode en is dan ook het perfecte duo om het levenswerk van de oprichters verder te zetten. Cöté Knokke ging in gesprek met Marijke over Uno Knokke 2.0.

“Anderhalf jaar geleden hakten we de knoop door en waagden we de sprong om Uno Knokke over te nemen. Omdat we net in lockdown gingen hebben we nog een paar maanden de pauzeknop ingedrukt. Toen alles terug openging waren we er meer dan klaar voor om erin te vliegen.

Ondanks dat we de sector vanbinnen en vanbuiten kennen komt er toch druk kijken bij deze overname. Van nul beginnen is een uitdaging, het levenswerk van anderen verderzetten brengt een extra gevoel van verantwoordelijkheid met zich mee. Je wil het immers net zo goed en liefst nog beter doen dan je voorgangers. Mijn man en ik komen nochtans beslagen op het veld. We zijn allebei opgegroeid in families die in de mode actief waren en zelf hebben we een agentuur in kleding gehad. We blijven trouw aan de basis die Frank en Pascale gelegd hebben en bouwen daarop verder voor wat een fashionstore anno 2022 nodig heeft om te kunnen bestaan.

“Na 35 jaar gaven Frank Desmedt en Pascale Vandewalle de fakkel van de Uno Knokke fashion stores door aan Micha Robijn en Marijke Cappaert.”

We integreerden een zithoek waar mensen in alle rust van een glaasje champagne of een koffie kunnen genieten wat vooral een groot succes is bij de mannen (lacht). Het zijn die extra’s die ervoor zorgen dat fysiek winkelen een totaalbeleving wordt en zich kan onderscheiden van online shopping. Onze website zien we dan ook eerder als een verlengde van de etalages. Die worden trouwens nog steeds gemaakt door het personeel dat hier al jaren werkzaam is. Hun ervaring, creativiteit en de vertrouwensband met de klanten zijn de motor van het succes van Uno Knokke.

“De winkels kregen een make-over met veel licht en een afwerking in aardetinten en organische vormen.”

“Voor inspiratie reizen we naar steden zoals Londen, Milaan en Parijs. Wat we daar zien aan looks en stijlen proberen we te integreren in ons selecties. Het resultaat vertaalt zich in een groot aanbod aan topmerken voor alle leeftijden zoals Dorothee Schumacher, See By Chloé, Seven, Vince, Enes, Iro en nog zoveel meer.

Bij de keuze van de collecties volgen we altijd ons eigen buikgevoel, wat vertegenwoordigers ook aan te prijzen hebben. Uno Knokke staat voor power en nét dat tikkeltje meer. Niet zonder succes overigens. Want ook al voelen we dat klanten na die 2 onzekere jaren nog vaak op safe spelen, de enthousiaste reacties moedigen ons aan om de ingeslagen weg te blijven bewandelen.”

Kustlaan 5 & Lippenslaan 295 I 8300 KNOKKE
www.unoknokke.be

Share this post

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart