BMW De Mey

Rijdt the extra mile voor zijn klanten

Al drie generaties lang is BMW De Mey een begrip in de regio. De concessie in Maldegem is er ruim zestig jaar. Sinds begin 2021 is De Mey in Knokke neergestreken en werkt het er verder aan zijn succesverhaal.

‘De concessie in Knokke is op twee jaar tijd al enorm gegroeid’, blikt Ineke Vanhauwenhuyse terug. Samen met haar echtgenoot Anthony De Mey leidt ze de twee concessies. ‘Het was natuurlijk al onze regio. Knokke en Maldegem liggen niet zover van elkaar en de mensen kenden ons ook hier al.’ Dat maakte dat de opstart van een nieuwe vestiging vlot liep.

‘BMW is een premiummerk, dus willen we onze klanten ook een premium ervaring bieden.’

Toch merkt Ineke dat er een heel ander publiek naar de concessie in Knokke komt. ‘Ons cliënteel is hier veel gevarieerder. In Maldegem komen mensen uit de omgeving. Hier in Knokke is het veel minder regionaal, veelzijdiger. Er komen uiteraard mensen uit Knokke, maar we hebben ook klanten uit Luxemburg en Frankrijk. Als ik naar de nummerplaten kijk van de wagens die in ons atelier staan zie ik wagens uit heel België en uit de buurlanden. Dat zijn vaak mensen die hier met vakantie zijn en plots een probleem hebben met hun wagen of mensen die hier in Knokke een tweede verblijf hebben.’

Een premium ervaring

BMW De Mey is een familiebedrijf pur sang. ‘We maken er een punt van om makkelijk aanspreekbaar te zijn voor onze medewerkers. We zijn niet de bazen, maar gewoon Ineke en Anthony. We staan heel dicht bij onze medewerkers en we zijn ook heel operationeel bezig. Je gaat me enkel nooit aan de wagens zien sleutelen, want dat kan ik niet’, lacht Ineke.

Ook voor de klanten wil De Mey die warme, persoonlijke aanpak doortrekken. ‘Een klant is bij ons geen nummer, maar een persoon die we proberen te kennen. Daarom zal je me ook zelf dikwijls aan het onthaal aantreffen.’

Die persoonlijke service betekent ook dat De Mey net dat tikkeltje verder gaat om zijn klanten te helpen. ‘BMW is een premiummerk, dus willen we onze klanten ook een premium ervaring bieden’, zegt Ineke. En bij De Mey gaan ze daar best ver in. ‘Wie voor het onderhoud van de wagen bij ons langskomt kan niet alleen een elektrische vervangwagen krijgen, we bieden ook een elektrische fiets of step aan om naar huis terug te keren. Als dat gevraagd wordt, zullen we de wagens van klanten ook thuis ophalen en terugbrengen.’

‘De klant moet zich thuis voelen en met alle vragen bij ons terecht kunnen. Wij denken met hen mee en bieden oplossingen aan.’

Natiënlaan 52 I 8300 KNOKKE
www.demey.bmw.be

Share this post

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart