Bernadette

Een paar jaar geleden richtten moeder en dochter de Geyter het Antwerpse modemerk BERNADETTE op – een schot in de roos. In 2018 stapten Bernadette en Charlotte met een koffer vol prototypes binnen bij Net-a-Porter in Londen. De reacties waren overweldigend. Er kwam al snel een deal uit de bus, waarna de eerste collectie in productie ging. Vandaag heeft BERNADETTE wereldwijd fans en verkooppunten, inclusief prestigieuze e-retailers en luxewarenhuizen à la Bergdorf Goodman.

In 2018 stapten Bernadette en Charlotte met een koffer vol prototypes binnen bij Net-a-Porter in Londen. De reacties waren overweldigend. Er kwam al snel een deal uit de bus, waarna de eerste collectie in productie ging. Vandaag heeft BERNADETTE wereldwijd fans en verkooppunten, inclusief prestigieuze e-retailers en luxewarenhuizen à la Bergdorf Goodman.

Zo moeder, zo dochter

Bernadette had al een mooi palmares opgebouwd in de mode-industrie, onder andere als inkoper voor Ralph Lauren. Die Amerikaanse invloeden zie je trouwens nog altijd terug in de collecties. Ze had ook al faam vergaard met haar zelfgebreide vesten: oversized cardigans in zachte tinten en met grove steken.

Die worden ondertussen massaal gekopieerd door de hype die is ontstaan rond het ‘bernadetje’. Dochter Charlotte studeerde mode aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten Antwerpen. Een neus voor mooie dingen en een passie voor fashion zaten er van jongs af in. Moeder en dochter – een innig en complementair duo – beslisten om samen een modelabel op te richten. Met collecties die elegant en op-en-top vrouwelijk zijn. Op een zwierig nonchalante manier, met een krachtige artistieke expressie.

Stijlvol, tijdloos, persoonlijk

Het fijne aan de collecties is dat ze geen afgebakende seizoenen kennen en ook wars zijn van trends – er staat geen houdbaarheidsdatum op. Hoewel ze heel feminien ogen, houdt niets je tegen om er een sneaker onder te dragen. Of om een sierlijke cardigan met strikken te combineren met een jeans. De snits, kleuren, prints … overstijgen stijlen en seizoenen. BERNADETTE is de antithese van fast fashion.

Alles komt voort uit wie de dames zijn, waarvan ze houden, hoe ze in het leven staan – met een aanstekelijk joie de vivre.

Ook de samenwerking tussen moeder en dochter kenmerkt de kleren. Noem ze gerust intergenerationeel. Bernadette en Charlotte figureren zelf als model, en dat doen ze met verve. BERNADETTE is dan ook een heel persoonlijk merk. Alles komt voort uit wie de dames zijn, waarvan ze houden, hoe ze in het leven staan – met een aanstekelijk joie de vivre.

Geënt op liefde voor bloemen

De ijzersterke snits en kunstzinnige botanische motieven worden ook internationaal opgepikt en gelauwerd. Van het Verenigd Koninkrijk en de
Verenigde Staten tot Australië. Onder de schare (bekende) fans vallen powervrouwen als Selena Gomez, Gillian Anderson, Dakota Johnson … Het succes van BERNADETTE smaakt ook voor het creatieve duo zelf naar meer.

Naast kleren brengt het merk ondertussen ook beachwear, accessoires, serviesgoed en homeware op de markt. Allemaal in dezelfde florale stijl, met overwegend pastels en verzadigde tinten.

De voorliefde voor bloemen en romantiek is terug te leiden tot de familiewoonst in Brasschaat, een landhuis dat zo uit de Provence weggeplukt lijkt. Het kleurrijke interieur en de weelderige tuin zijn een onuitputtelijke bron van inspiratie voor Charlotte. Uit alles wat ze tekent, blijkt een grote voorliefde voor kleur en de natuur, met zelf ontworpen prints die optimisme en levensvreugde uitstralen. En dat alles in prachtige snits die vrouwen van alle leeftijden flatteren. Nu eens relaxt en soepel vallend, dan weer nauwsluitend en getailleerd. Altijd met de kenmerkende BERNADETTE-signatuur.

Share this post

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart