Pharrell Williams x Moët & Chandon

De meest recente campagne van Moët & Chandon bezorgt het Franse champagnehuis een fashion-boost van formaat.
Hoe kan het ook anders als je iemand als Pharrell Williams loslaat op een reclamespot?
De creative director van Louis Vuitton stond trouwens niet alleen voor en achter de camera van de hippe video.
Hij mocht ook de fles in een hip jasje steken, en daar is hij enorm trots op.

“Ik herinner me mijn eerste glas champagne nog als de dag van gisteren”, vertelt Pharrell. “Ik had net de leeftijd bereikt om alcohol te drinken en ik koos grappig genoeg voor een fles Moët & Chandon.” Meer dan 30 jaar later pronken zijn initialen PW op de flessen van het Franse champagnehuis. “Het voelt alsof ik mijn verjaardag nu kan vieren met de ganse wereld. Dat is wel echt een geweldig gevoel.”

Geen feest zonder mensen
Elke dag vieren 22 miljoen mensen hun verjaardag. De spot, geregisseerd door en met Pharrell, brengt een speels eerbetoon aan de herkenbare rolverdeling van een verjaardag: van de gast met de taart, de vriend met de ballonnen tot de romantische ziel met de bloemen. Wie zorgt er voor champagne? Pharrell! “Het mooiste aan een verjaardag zijn de mensen waarmee je viert,” aldus Pharrell. “Het gaat niet om status, maar om verbondenheid.”

Wie is Pharrell Williams?
Pharrell Williams is een creatieve alleskunner: producer, artiest, ondernemer, filantroop én sinds 2023 creatief directeur van Louis Vuitton menswear. Hij won maar liefst 13 Grammy Awards en werkte mee aan iconische hits en films zoals Happy en Hidden Figures. In 2020 werd hij opgenomen in de Songwriters Hall of Fame voor zijn werk met The Neptunes. Naast muziek maakte hij ook naam in de filmwereld met producties zoals Voices of Fire en Dope, en zelfs een LEGO-animatiefilm over zijn eigen leven: Piece by Piece. Zijn werk overstijgt genres en alles wat hij aanraakt, wordt als het ware goud – of dat nu een LV-handtas is, een Netflix-reeks of een fles champagne.

Fles met strik
Voor de nieuwe look van de Brut Impérial liet Pharrell zich inspireren door een detail uit 1889: toen sierde een strik de hals van de fles, als teken van feestelijkheid en elegantie. In zijn versie wordt die strik opnieuw het centrale motief – ditmaal in drie krachtige kleuren: goud, middernachtblauw en dieprood. Zijn monogram, PW, vervangt het klassieke zegel, met stippelletters in parelmotief die doen denken aan zijn passie voor parels. “De strik is een mode-element, maar evengoed een cadeauverpakking.” De samenwerking tussen Moët & Chandon en Pharrell oogt in elk geval als een natuurlijke match, een perfect huwelijk van erfgoed met hedendaags design.

De smaak van glamour
Al generaties lang viert Moët & Chandon speciale verjaardagen met royalty’s en culturele iconen uit de muziek-, sport- en filmwereld. Zo genoot de legendarische acteur Paul Newman op zijn 40e verjaardag in 1965 van Moët-bubbels, kraakte actrice Scarlett Johansson in 2014 op haar 30e verjaardag de nodige flessen met haar tweelingbroer Hunter, en ook Roger Federer kiest steevast voor het bekende label wanneer hij zijn verjaardag viert met familie en vrienden.

De samenwerking met Pharrell bouwt voort op die rijke traditie, maar geeft er een hedendaagse flair aan.

En die extra touch past perfect bij de typische smaak van een glaasje Brut: van rijp wit fruit zoals peer, appel en perzik, met traditionele toetsen van brioche en hazelnoot, tot een frisse afdronk van citrusvruchten en bloemige accenten.

Een perfect huwelijk van erfgoed en hedendaags design.

Rituelen, geen verrassingen
Tot daar de glamour. Want hoewel Pharrell bekendstaat om zijn creatieve energie, houdt hij van rust en intimiteit. Geen verrassingen voor hem: “Ik geniet van de voorpret, van het uitkijken naar de bewuste dag, maar een surprise-party, dat is niets voor mij.” Voor hem is een geslaagde verjaardag warm, oprecht en omringd zijn door je dierbaren.

“Daar hoort natuurlijk ook altijd lekker eten bij, schitterende muziek en champagne natuurlijk. Het belangrijkste is dat je alles kunt delen met de mensen uit je hechte kring: een verjaardag hoeft niet groots te zijn, zolang die maar oprecht én intiem is.”

Share this post

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart